úterý 25. srpna 2015

John Green: Hledání Aljašky (Looking For Alaska)

"Člověk si myslí, že umí chodit po vodě, jenže pak zjistí, že má jen načůráno v botách"



Rok vydání:     2013 
Vydání:         první
Nakladatelství: Knižní klub

Anotace

PŘEDTÍM- V celé dosavadní existenci Milese Haltera zvaného "Váleček" se zatím nic zajímavého nestalo, a tak jeho posedlost slavnými posledními slovy významných osobností v něm vyvolala ještě větší touhu hledat své "velké Možná". Vypraví se tedy do občas bláznivého, trochu nejistého a rozhodně ne nudného světa internátní školy Culver Creek a život přestane být bezpečný - ba změní se v pravý opak. Jen o pár dveří dál totiž bydlí nádherá, chytrá, zábavná, sexy, sebedestruktivní, ujetá... a zkrátka úžasná Aljaška Youngová, kapitola sama pro sebe. Vtáhne Válečka do svého světa, nasměruje ho k velkému Možná a uloupí mu srdce.
POTOM- Nic už není takové, jako dřív.

Můj názor

   Této knihy jsem se zprvu strašně bála. Nezaujal mě název a vlastně ani obálka a už vůbec ne anotace. Ale napsal to John Green, takže po zkušenosti s Hvězdy nám nepřály, což je druhý díl tohoto autora, jsem se rozhodla knihu přečíst...
  ...A jsem z ní, naprosto a úplně moc nadšená! Strašně se mi líbily kanadské žerty, které provádí hrdinové proti Bojovníkům a taky to, jak se Green nebojí mluvit o sexu, alkoholu a drogách. Prostě to napíše tak jak to je a ví, že je to dobré. Do této knížky jsem se začetla tak, jak ještě nikdy do žádné. Konečně jsem se naprosto ponořila do děje knihy, bez toho, aniž bych vnímala okolí. Jen kniha a já.
Názvy kapitol jsou originální. Odpočítává se číst PŘEDTÍM a část POTOM prostě pokračuje. Následující text obsahuje spoilery!
 Nejvíc z celé knihy se mi líbila část, kdy se Miles a Plukovník snaží zjistit, proč Aljaška vjela do stojícího auta. Protože jsem pátrala s nima a taky jsem na to nemohla přijít a byla jsem naštvaná, že to nevíme a smutná, že Miles s Aljaškou nebudou. Ale to je hold život. Děj doprovází skvělý humor a dělá ze smutných situací situace snesitelné. 

Citáty

Green umí své myšlenky skvěle uspořádat do jedné věty, která dává smysl, skrývá skutečný význam a buď pobaví, nebo poučí. Tady je pár vět, které jsem si prostě musela podtrhnout, kvůli jejich trefnému shrnutí, nebo srandovnímu obsahu:
"Budoucnost používáš k tomu, abys utekl před dneškem." (Aljaška)
"Nejlepší den mýho života ještě nepřišel" (Plukovník)
"...projeli jsme okamžikem její smrti." (Miles)
"...byl v matice příliš dobrý na to, aby uměl učit." (Miles) -Taky se vám stalo, že když Vy chápete matiku a někdo to po vás chce vysvětlit, tak to prostě nejde? Protože vy sami vlastně nevíte, jak to víte. :D
"Kéž bychom znali nekonečný řetězec následků, které vzejdou z nejmenších našich činů. Ale nemůžeme vědět, co děláme, dokud to už pak není k ničemu." (Miles)
"Některé záhady prostě nemají být vyřešeny." (Miles)
Takhle Miles definuje ranní probuzení po večeru strávený s alkoholem: "V puse jsem měl, jako by mi přes noc do krku vlezl skunk a umřel tam." Trefné, že? :D
"Jste možná chytří, ale já jsem chytrý déle." (profesor Hyde)

Doba čtení: 20.- 23.8.2015

Tak co? Zaujala vás kniha? Souhlasíte se mnou? Nebo ne? Napište mi do komentářů, co si myslíte vy a jestli máte v plánu knihu číst nebo se radši vrhnete na jinou. :)
                                        Zdraví vás Vaše Betty Potter

"Jdu hledat velké Možná"

Žádné komentáře:

Okomentovat