pátek 8. září 2017

Michaela Burdová: Křišťály moci- Zrada temného elfa

"Někdy to, co úpěnlivě hledáme, máme přímo před nosem - a proto to nevidíme."






Rok vydání originálu:       2010
Rok vydání knihy na fotce:  2010
Vydání:                     první
Nakladatelství:             Fragment

Autor: MICHAELA BURDOVÁ

Michaela je česká spisovatelka fantasy literatury. Narodila se v roce 1989 v městě Příbram. Odjakživa milovala kreslení a právě to ji přivedlo ke psaní knih. To, že se bude jednat o fantasy literaturu měla rozhodnuto hned, neboť jako vášnivá knihomolka tento žánr miluje. 
Jejím úplně prvním dílem je trilogie Poselství jednorožců. První díl z této ságy začala psát již v šestnácti a dala mu název "Strážci dobra". V tom samém roce vydala i druhý díl, "zrádné hory Dragor" a v následujícím roce napsala poslední díl s názvem "Záchrana Lilandgarie". Díky poslední knize se umístila na 3. místě v ceně dětí ankety SUK za rok 2009. Tato trilogie se dokonce dostala do zahraničí, konkrétně do Srbska a na Slovensko.
V osobním životě se Míša velmi zajímá o zvířata a o jejich ochranu. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že je to velmi milá osoba, je velmi zdvořilá a působí zodpovědně. Jednou se mi poštěstilo ji obsluhovat, když jsem byla na brigádě a tak usměvavého člověka teda nevidíte každý den!
Knihy píše velmi čtivě a svým rukopisem dokáže čtenáře tak vtáhnout do příběhu, že zkrátka nemůže dělat nic jiného, než jenom číst a číst a číst...
Poselství jednorožců byla tedy její první série, druhou sérii se stala tetralogie Křišťály moci, poté přišla dvoudílné sága s názvem "Syn pekel" a nakonec napsala dvoudílnou sérii "Volání sirény". Všechny knihy jsou originální,proplétá se zde láska, nenávist,závist, vzpoura, zrada, no prostě všechno, co se děje i v normálním lidském životě. Nejednou vás příběhy donutí plakat, nebo vám rozbuší srdce s narůstajícím napětím. Já moc nefandím české tvorbě, ale tato úžasná spisovatelka rozhodně patří mezi mé favority!




Anotace:

Vítejte v Mianthilii, čarovné zemi elfů! Síly dobra a zla stojí proti sobě! Temní a Bílí elfové se dávají do boje o sedm křišťálů moci, jejichž prostřednictvím je možné ovládnout celý svět. Dle proroctví může křišťály najít a získat pouze obyčejná venkovská dívka Neilin, která však o svém poslání nic netuší. Dívky se snaží zmocnit Temný elf Isgraël, proti kterému stojí bojovník bílých elfů Arwin.Jak dopadne boj dvou mocných znepřátelených sil? Podaří se Neilin najít a získat první z mocných křišťálů?



Můj názor:

Jak už jsem psala, tato kniha je prvním dílem série "Křišťály moci". Zde se seznamujeme s proroctvím, které má zachránit  Mianthilii před krutovládou Isgraëla. Tento elf je jeden ze sedmi tzv. Neposkvrněných elfů, kteří byli sesláni na půdu Mianthilie aby ukončili Dračí války. Měli být ztělesněním dobra, avšak pak se druhému nejstaršímu z nich zachtělo ovládnout svět a zběhl na temnou stranu. Zbylých šest bratrů se rozhodlo vytvořit Křišťály, kam uschovají svou moc, aby ji Isgraël nemohl ovládnout, ale ten se to dozvěděl a stvořil svůj vlastní křišťál. Poté se rozhodl zabít své bratry, jenže netušil, že jeden z nich vyřkl proroctví, které mluví o dívce, která jednou Isgraëla zničí. A právě tady začíná náš příběh.
Kniha je od začátku do konce plná energie. Přestože je to zvláštní, můžeme zde najít zajímavou psychologii postav. Například jsme svědky Neilinina nastupujícího strachu když se dozvídá, kdo vlastně je a po sléze vidíme a dokonce i cítíme jak se strachu zbavuje, uvědomujeme si že bez přátel by nebyla schopná jít dál a udělala by mnoho chyb. Cítíme i její naštvání když zjistí, jak krutě jí lhali ti nejbližší a jsme naštvaní s ní, protože tak to autorka zamýšlela a přesně tak to mělo být.
příběh se čte lehce a plynule. Je to spíše taková oddechová fantasy, ke které se hodí šálek kávy a pěkně teplé místo na posteli, nebo na gauči. Pokaždé, když jsem knihu četla, tak jsem nedokázala myslet na nic jiného, než na to, že potřebuju dostat Neilin a její družinu dál, pro další křišťál, za dalším dobrodružstvím.
Kromě Neilinina příběhu se tu ale také proplétá příběh Edriana, právoplatného krále Mianthilie. Musím přiznat, že kapitoly s Edrianem m bavily asi jenom v tomhle díle, potom už nebyly tak záživné a snažila jsem se je číst co nejrychleji, aby byly za mnou. Já jsem si prostě zamilovala Neilin a Arwina.
Takže to už máme dva příběhy. Pak se tu ještě sem tam setkáváme s Terien (dcerou Isgraëla), se Sorganem (Isgraëlovým hlavním válečníkem), Lejou (Neilininou sestrou) a Wyllem (kamarádem Neilin a Leji). Přestože je v knize spoustu postav,jednoduše se v nich zorientujete a je jen na vás, komu budete fandit a koho naopak zavrhnete hned na začátku.
Nakonec bych jen chtěla dodat, že ačkoliv přebal knihy může působit trochu infantilně a vlastně i téma, kniha rozhodně není jenom pro mladší čtenáře. Je zde spoustu narážek, směřující na starší publikum a upřímně, myslím, že až když jsem to četla teď, ve svých dvaceti letech, skutečně jsem pochopila, jak moc je vlastně tahle kniha o lásce a že bez ní by zkrátka nic na světě nefungovalo správně.



Citáty z knihy:

"Láska mě možná neuchránila před tvým zlem, ale nakonec to bude ona, kdo tě zničí." 

Doba čtení:  31.7. - 7.8.2017

Sérii jsem četla asi 4x a pořád mě baví stejně. Poprvé jsem to četla v šesté třídě, ale ještě jsem si doby čtení nezaznamenávala. Zaznamenala jsem si to poprvé až teď. Je mi trochu líto že Míša není známější, protože je velmi talentovaná. Doufám, že Volání sirén nebyla její poslední série a že bude pokračovat v tom co dělá. Já její knihy miluju. A co vy? Četli jste něco od Míši Burdové? Napište mi to do komentářů,brzy vydám článek o druhém díle.


Betty Potter








Žádné komentáře:

Okomentovat